Godt nytt år!

sparkling waterDet du spiser og drikker har stor innvirkning på hvordan din helsetilstand er når du plages av fibromyalgi. Hvis du vil starte det nye året med en endring i ditt kosthold så bør du starte med det du drikker. Er du f.eks. en stor brusdrikker vil det å kutte ut brus ha enormt stor innvirkning på smerten, søvnen, konsentrasjonen og hvor mye du orker hver dag. Blodtrykket og kolesterolet vil bli bedre (brus inneholder store mengder salt og sukker). For ikke å snakke om hva det vil si for økonomien. Drikker du 0,5 l brus hver dag vil det i løpet av ett år utgjøre ca. kr 5 000,-/ 10 000,- (avhengig av hvor den kjøpes).

Her er tips på hva du bør unngå å drikke:

  • UNNGÅ Brus (både med sukker og sukkerfri)
  • UNNGÅ Fruktjuice (både ferskpresset og fra konsentrat)
  • UNNGÅ Saft (både med og uten sukker)
  • UNNGÅ Lett / ekstra lett melk
  • UNNGÅ Kakao / sjokolade
  • UNNGÅ Kaffe med søtt (sukker eller sukett)
  • UNNGÅ Te med søtt (sukker eller sukett)
  • UNNGÅ Svart te tilsatt smak
  • UNNGÅ daglig inntak av alkohol

Drikk heller:

  • Drikk Vann
  • Drikk Kaffe (max 3-4 kopper pr. dag)
  • Drikk Svart te med eller uten tørket frukt
  • Drikk Grønn te
  • Drikk Aloe Vera jus
  • Drikk Noni jus
  • Drikk Smoothie
  • Drikk Hel melk (max 1 glass pr. dag)

Lykke til med en god start på en bedre hverdag med (eller uten) fibromyalgi i 2014.

Hilsen Vera

Share and Enjoy

  • Facebook
  • Twitter
  • Delicious
  • LinkedIn
  • StumbleUpon
  • Add to favorites
  • Email
  • RSS

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

WP-SpamFree by Pole Position Marketing